خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام حمزه:

 ما در بحث استقلال اقتصادی کوتاهی کردیم

همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بهار گفت: از نظر شهید مطهری استقلال اقتصادی و سیاسی بسیار اهمیت دارد اما استقلال فرهنگی بسیار حائز اهمیت است، ما در بحث استقلال اقتصادی کوتاهی کردیم و باید بیشتر بپردازیم.
کد خبر: ۹۵۱۰۸۲۸
|
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسيج از همدان، حجت‌الاسلام حبيب الله حمزه در نشست بصیرتی بسیجیان حوزه مقاومت حضرت فاطمه الزهرا (س) شهر بهار که با محوریت زندگی و اندیشه شهید مطهری (ره) با همکاری کتابخانه شهید باهنر برگزار شد، اظهار کرد: تمام اندیشه‌های شهید مطهری مورد تایید اسلام است و با توجه به اینکه ایشان پرورش یافته اسلام و مکتب اهل بیت(ع) بودند، همه اندیشه‌ها و افکار اجتماعی وی اسلامی است و منشأ قرآنی و وحی دارد بنابراین جا دارد که هر یک از ما در بحث معرفی و شناخت شهید مطهری کوشش و تلاش داشته باشیم.

وی افزود: شهید مطهری در زمینه‌های مختلف و در مسائل مختلف وارد شده و در زمان خود بر تمام مسائلی که به صورت شبهه مطرح بود کار کرد و تحقیقات بزرگ انجام داده است و باید اندیشه و نظرات به روز این شهید بزرگ و فیلسوف قرن به نسل انقلاب و جدید عرضه شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار بیان کرد: شهید مطهری در زمینه‌های مختلف نظرات و دیدگاه‌های همه صاحب‌ نظران را نقل کرده و مطالعه وسیعی داشت و همزمان با نهضت اسلامی و قیام امام (ره) در سال ۱۳۴۲، برنامه‌های فرهنگی را آغاز کرده و جزو شاگردان امام (ره) است که در بحث عوامل به وجود آمدن انقلاب اسلامی و عوامل پایداری انقلاب اسلامی شهید مطهری کتاب نوشته است.

وی با بیان اینکه کتاب انقلاب اسلامی شهید مطهری معرفی جمهوری اسلامی است، گفت: در این کتاب‌ها شهید مطهری انقلاب اسلامی را به طور مستحکم برای جامعه و نسل تشنه معرفی می‌کند و ما می‌بینیم که شهید مطهری چون شاگرد امام(ره) بود دغدغه ادامه و پایداری نظام انقلاب را نیز داشتند.

حمزه به عوامل پایداری و تداوم انقلاب اسلامی از دیدگاه شهید مطهری اشاره کرد و گفت: یکی از عواملی که برای پایداری انقلاب اسلامی ضرورت دارد بحث حفظ استقلال مکتبی است که این استقلال همان فرهنگ است، ما باید فرهنگ انقلاب اسلامی را معرفی کنیم و یکی از ترفندهای دشمن این است که یکسری مسائلی را می‌آورد و مؤمنین را مشغول کرده تا بتواند ضربه نهایی را بزند و در این زمینه اگر ما در صدر انقلاب می‌توانستیم اندیشه‌های امام (ره) و شهید مطهری را برای مردم بیان کنیم، امروز به طور قطع مشکل فرهنگی نداشتیم.

وی اظهار کرد: اگر حفظ استقلال مکتبی نباشد انقلاب به ثمر نمی‌رسد و نتیجه مطلوبی نخواهد داشت، از نظر شهید مطهری استقلال اقتصادی و سیاسی بسیار اهمیت دارد اما استقلال فرهنگی بسیار حائز اهمیت است، ما در بحث استقلال اقتصادی کوتاهی کردیم و باید بیشتر بپردازیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار گفت: ما ابزارهای قوی داریم که می‌توانیم در مقابل ابزارهای فرهنگی دشمن مقابله کنیم و آن هم بحث جهاد تبیین است که مقام معظم رهبری نیز بسیار تاکید کردند و مکتب و احادیث اهل بیت(ع) و از آنجایی که دین ما دین فطرت است، فطرت انسان نیز گرایش دارد و ابزاری است که ما می‌توانیم در مقابله با دشمن به کار بگیریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات